Selasa, 24 Februari 2015

Belajar Lari 5km Di Shah Alam

Salam warahmah, Alhamdulillah saya baru selesail latihan 5km run hari ini.Kalau kenal sesiapa di Shah Alam, setiap hari Selasa kita berkumpul di dataran untuk larian 8.15 malam.Pengalaman sangat best sebab dapat jumpa ramai rakan rakan yang positif mendidik kaedah senaman yang betul dan kaedah berlari yang konsisten.Kali pertama tadi larian secara interval 3 minit slow jog dan 1 minit jalan.Bagi saya yang beginner stage ini memang best sebab ada partner up dengan rakan seniour untuk sama pace dengan saya.Warning untuk anda yang first time pastikan jangan minum air banyak sangat sebelum larian nanti nak terkuncil susah hahaha.Ambil sedikit carbo loading untuk bagi tenaga dan akhiri larian dengan post recovery protein shake herbalife, badan rasa fully recovered dan energetic!



Hasil saya dapat kurang satu jam dan saya berazam ingin perbaiki supaya dapat larian sub 40 minit pula

Terima Kasih yana dan team 8020 Alam
Chapter


Tiada ulasan:

Pengurusan Berat Badan ? Dr Kamarul 0162090812