Ahad, 29 Mac 2015

Bukan Gemuk Sahaja Berpeluang, Kurus pun boleh juga

Salam Warahmah,

Saya sambung posting hari ini, Sebab ada juga pembaca Blog saya adalah orang yang Fit, Sihat dan juga Kurus tetapi mencari pendapatan tambahan sekarang.


Rezeki Allah sangat luas, tidak mengira sesiapa yang penting kita Mesti Berusaha, ingat Sirah Nabi, ketika Rasulullah belum di angkat menjadi Rasul, Baginda bekerja mengembala Kambing, Berdagang Luar Kota Makkah sehingga ke Negeri Syam.

Ada yang datang jumpa saya ingin tahu apa yang saya lakukan setiap hari dan cara saya dan Isteri jana pendapatan mencari Rezeki.Pelbagai Persoalan yang diajukan dan saya hanya boleh jawab ikut kemampuan saya.

" Saya Tidaklah Gemuk Macam Dr Kamarul macammana saya Ingin Buat Herbalife?"

" Saya Tidak pandai Bercakap dengan Orang, Saya Tidak Pandai Menulis Blog, Saya Pemalu, Saya Tidak Ada Masa, Saya Sibuk dan Sebagainya, Saya ada Anak,Bagaimana saya ingin Bermula?"

 Jawapan saya mudah sahaja, Dapatkan Impian Dahulu, Sebab kalau kita tiada WHY dalam Hidup kita apa yang kita cari semuanya SUSAH dan PAYAH

Kebetulan saya GEMUK dan Pemalu, itu diri saya sendiri.Tetapi ramai jer orang yang berjaya dalam Herbalife dari Pelbagai Latar Belakang, hatta team yang kami latih pun tidak semuanya sama sifat sikapnya.

Apa yang saya PERLU lakukan?

Pertama dalam hidup kita perlu ada Mentor untuk monitor progress kita, saya pun ada Mentor dan ada Guru yang mendidik ke arah Kejayaan. Seperti adab berguru kita belajar Ilmu dan Amalkan dengna baiknya. Saya pandai bab ubat tapi lemah bab agama dan bab nak kuruskan badan contohnya, jadi saya cari Guru Murabbi yang Mendidik.

Sepanjang 8 tahun bersama Misi Nutrisi Herbalife saya berpeluang pelajari daripada Guru Guru yang sangat komited dengan Usaha mendidik Masyarakat dan ada Pengalaman yang Besar. 


Video ini diambil pada 2009, ketika itu kami berada di Korea, ia mengubah persepsi saya mengenai kaedah memberi Peluang kepada Umum, sejak hari tersebut saya cari sesiapa yang Serius untuk Berubah, yang penting ada keinginan dan juga tindakan.Kesannya Rakan Perniagaan saya bukan sahaja yang Gemuk macam saya sebelumnya, tetapi pelbagai latar belakang dan bentuk badan.Sebab itu apabila Herbalife mulakan aktiviti Fit Challenge saya sangat suka sebab dapat berkenalan dengan rakan rakan baru yang sememangnya ada yang sudah Fit dan Minat untuk jadi lebih Fit sambil tambah pendapatan dan ubah gaya hidup.

Kesimpulannya, saya mencari lagi sesiapa yang Sedia dilatih, Berjiwa Besar dan Ingin Berubah, Jom Bantu Malaysia jadi Lebih Sihat!.Kalau anda kenal sesiapa yang ingin berubah dan Serius boleh hubungi saya.




Hubungi saya untuk Program Pengurusan Berat Badan, Sarapan Sihat dan Rendah GI
Dr Kamarul 0162090812 
Herbalife Independent Member

Tiada ulasan:

Pengurusan Berat Badan ? Dr Kamarul 0162090812