Friday, 2 September 2016

Grill Chicken With Wild Black Rice


Salam Semua, hari ini saya ingin kongsikan menu sihat yang boleh di masak di rumah, biasanya masa cuti hujung minggu kita banyak makan gorengan, makanan proses dan juga banyak minum air manis, apa kata kita ubah kepada pemakanan lebih sihat, tinggi zat dan kalau terbaik elakkan berminyak dan msg.

Grill Chicken

Bahan Bahan =

250gm daging ayam ambil bahagian dada

2 sudu kecil kicap manis

Sedikit Lada Hitam

Sedikit Garam

Cara Penyediaan

 Perap Ayam bersama kicap, lada hitam dan garam, dalam 10 minit.Kemudian bakar menggunakan pemanggang ajaib atau pan kuali yang tidak melekat.Bakar tanpa menggunakan minyak dan bakar sampai ayam masak, biasanya dalam 15minit- 20 minit.




Mashed Green Peas

Bahan Bahan=

Satu Tin Kacang Peas atau kalau terbaik dapatkan yang segar

Garam dan Lada Hitam

Cara Penyediaan

Rebus Kacang (kalau yang segar sahaja) kemudian selepas itu boleh lenyekkan menggunakan garfu dan taburkan sedikit garam dan lada hitam

Beras Hitam Boleh di beli di Supermarket, biasanya terletak di bahagian organik, jangan silap beri beras pulut sudah, yang terbaik Wild Organic Black Rice.

Telur Rebus ikut masa kalau inginkan tekstur yang lembut diluar dan dalam separuh masak, rebus dalam 2-3 minit sahaja.

 
Post a Comment
Pengurusan Berat Badan ? atau hubungi Dr Kamarul 0162090812