Friday, 2 September 2016

Grill Chicken With Wild Black Rice


Salam Semua, hari ini saya ingin kongsikan menu sihat yang boleh di masak di rumah, biasanya masa cuti hujung minggu kita banyak makan gorengan, makanan proses dan juga banyak minum air manis, apa kata kita ubah kepada pemakanan lebih sihat, tinggi zat dan kalau terbaik elakkan berminyak dan msg.

Grill Chicken

Bahan Bahan =

250gm daging ayam ambil bahagian dada

2 sudu kecil kicap manis

Sedikit Lada Hitam

Sedikit Garam

Cara Penyediaan

 Perap Ayam bersama kicap, lada hitam dan garam, dalam 10 minit.Kemudian bakar menggunakan pemanggang ajaib atau pan kuali yang tidak melekat.Bakar tanpa menggunakan minyak dan bakar sampai ayam masak, biasanya dalam 15minit- 20 minit.




Mashed Green Peas

Bahan Bahan=

Satu Tin Kacang Peas atau kalau terbaik dapatkan yang segar

Garam dan Lada Hitam

Cara Penyediaan

Rebus Kacang (kalau yang segar sahaja) kemudian selepas itu boleh lenyekkan menggunakan garfu dan taburkan sedikit garam dan lada hitam

Beras Hitam Boleh di beli di Supermarket, biasanya terletak di bahagian organik, jangan silap beri beras pulut sudah, yang terbaik Wild Organic Black Rice.

Telur Rebus ikut masa kalau inginkan tekstur yang lembut diluar dan dalam separuh masak, rebus dalam 2-3 minit sahaja.

 

Thursday, 1 September 2016

7 Kick Start Turun Berat Badan kepada yang terlajak

Salam Warahmah, Apa khabar Semua hari ini, semalam baru kita menyambut kemerdekaan Negara kita yang tercinta.

Pejam celik kita sudah sampai ke Suku Terakhir 2016, masihkah kita ingat janji dan impian kita ingin langsing sihat kurus dan slim sebelum 2017? Mungkin ada yang terlajak terkelaut dietnya sebelum ini, raya sakan tahun ini katakan.

Saya ingin Kongsikan 7 Langkah Kick START Turun Badan untuk yang dah TERLAJAK NAIK atau yang dah Menyesal Gemuk.

1.  Ingat Semula Impian



Masa kita mula mula nak kurus sebelum ini, apa sebab utama kita, kalau setakat nak kurus sebelum raya, lepas raya confirm naik balik lar.Sebab kalau setakat jangka pendek memang kita akan senang tergelincir selepas itu, Semak semula impian dan kalau boleh adjust supaya ia berpanjangan, contohnya selepas dapat capai turun 5kg pertama, target nak tingkatkan fitness pula seperti nak mula larian 5km, supaya ada cabaran kepada diri kita

2. Buang Sikap Malu dan Malas dan Alasan Bagai


Kadang kala kita rasa malu untuk bermula semula, takut pada masyarakat menghina kita, kenalah sabar sedikit sebab yang nak kurus kita, yang nak sihat kita, orang lain setakat mengata tidak akan membantu apa apa pun, yang penting kita perlu rajin jaga badan kita semula, merdekakan diri dari Lemak dan jangan malas berubah!

3. Belajar Cara Pemakanan Sihat

Nak turun berat badan perlukan 80 peratus pemakanan, jadi paling terbaik belajar cara nak makan dengan betul, ikut tertib dan adabnya.Tiada maknanya kalau nak crash diet tak nak makan, akhirnya metabolisme turun, lemak tak tak akan turun. Makan ikut portion dan keperluan harian kita barulah senang badan untuk jadi sihat

4. Dapatkan Coach Turun Berat



Kita perlu juga pemantauan dan tips dari coach sebab kalau kita buat sorang sorang memang dapat hasil tapi kalau ada panduan dan dorongan dari coach mesti dapat hasil lebih baik,sebab kita akan dapat tahu apa sebenarnya kelemahan kita, apa perlu diperbaiki dan yang paling penting penurunan ini kekal.Coach pun sebelum ini pernah gemuk, pernah rasa susah nak turun berat, pernah nak giveup juga! Ambil pengalaman ini untuk jadikan Inspirasi kita

5. Dapatkan Nutrisi Terbaik


Penurunan berat badan akan berlaku dengan mengurangkan kalori yang kita makan, tetapi jangan abaikan Nutrisi Seimbang, badan memerlukan zat yang mencukupi supaya boleh membersihkan sel, meningkatkan penyerapan dan membina sel yang baru, sebab itu saya syorkan Herbalife sebagai pengganti makanan kita, sangat rendah kalori tetapi nutrisinya tinggi

6. Sentiasa Minum Air



Ramai yang gagal sebelum ini sebab lapar, dan ada yang lapar sebab sebenarnya dehyrated, kurang air dalam badan, setiap 25kg berat badan kita perlukan 1 liter air putih, mulakan dengan minum air dahulu insya Allah perubahan besar akan berlaku.

7. Senaman Membakar Lemak


Senaman amat penting untuk mulakan kick start kita, sebab apabila kita bersenam metabolisme badan akan meningkat, dan ada kesan pembakaran lemak selepas bersenam, yang paling penting minum air putih dan jaga kalori selepas bersenam, jangan sibuk nak jogging baru 300 kalori lepas itu belasah makan dah 1000 kalori! Sebab itu kena tahu apa tujuan senaman, ramai yang bersenam tapi berat maintan atau paling teruk makin gemuk ada sebab belasah makan kononnya sudah bersenam

Ok ini dahulu perkongsian hari ini.Semoga dirahmati dan jadikan diri kita terbaik kali ini.


Dr Kamarul
Herbalife Independent Member

Saturday, 6 August 2016

Astro Awani Dr Marion Wellness Tour


Thursday, 4 August 2016

Jangan Mulakan Program Herbalife Sebelum Baca Tips Ini


7 TIPS PENTING SEBELUM MULAKAN Program Herbalife

1. SERIUS untuk Turun Berat Badan

Terus terang saya ingin beritahu, terlalu ramai yang menghubungi saya untuk Turun berat badan, tapi sekadar ingin cuba cuba sahaja, dari awal tidak ada matlamat JELAS dan Impian.

2. Ada Coach Pantau

Tidak ada maknanya kalau sekadar ingin beli Herbalife tanpa ada coach, macam kita main perlawanan bola sepak tanpa ada pengadil dan coach

3. Konsisten

Kalau setakat ingin cuba cuba sahaja, dapatlah hasil yang cuba cuba sahaja, dari awal perlu konsisten sebab hasil bukannya sekelip mata tanpa usaha kita

4. Buang Alasan

Coach hanya dapat membantu anda sekiranya anda betul betul bersedia berubah, segala ALASAN perlu tolak tepi, Coach pun sebelum ini pernah juga Gemuk, so kami semua PAKAR kalau bab bab nak cheating ini hahah, beritahu mahal nak minum shake tapi makan fast food melantak ok jer heheh

5. Hormat Diri Sendiri

Sudah tahu diri itu sudah Gemuk, jadi kalau nak mula program herbalife kenalah cermin diri sendiri, jangan sibuk tengok orang lain, yerlah ramai yang akan cuba curi impian kita, kita tentukan apa yang kita inginkan.

6. Kesabaran Tangga Kejayaan

Kalau Naik tangga pun cepat mengah, ini pulah kalau nak berjaya di Tangga kejayaan, perlu kesabaran yang penuh kadang kala berat susah sangat nak turun ada kalanya banyak sangat dah cuba tapi badan perlukan hanyalah masa, oleh itu Enjoy the Journey ya

7. Tambahkan Ilmu

Ramai yang gagal sebab tidak tahu pelan pemakanan yang betul, makan terlebih kalori, ada yang kurang minum air dan ada juga yang tidak minum air secukupnya.Penuhkan ilmu di dada, semoga dengan ilmu yang berkat ini dapat hasil yang berterusan, kemudian kongsi kepada keluarga dan insan yang kita sayangi.

Tuesday, 21 June 2016

Guest Speaking: Berbuka Bersama Herbalife

Lokasi: Pacific Regency Kuala Lumpur
Tarikh: 18hb Jun 2016 (12 Ramadhan 1437)
Tajuk presentation: Nutrisi Dalaman Dalam Bulan Ramadan





Monday, 13 June 2016

Tips 20 minit ketika Berbuka Puasa


Perkongsian Luar Biasa dari Coach Anuar, Paklang kami dari Kuala Terengganu


Tuesday, 7 June 2016

2016 Herbalife Ramadan Nutrition Talk Show


Salam Ramadan, semoga mendapat keberkatan dan ibadah yang sempurna kali ini.



Alhamdulillah saya dijemput sebagai panel untuk Talk Ramadan kali ini, boleh sama sama belajar dari perkongsian ini
Pengurusan Berat Badan ? atau hubungi Dr Kamarul 0162090812