Selasa, 18 September 2018

Formula 1 Shake Herbalife

Salam Warahmah, hari ini saya nak share kelebihan menggunakan Formula 1 Shake untuk Program Pengurusan Berat Badan.

Herbalife adalah makanan gantian yang boleh digunakan dalam program harian kita, sangat mudah disediakan dan boleh pilih perasa yang kita suka.

Saya bermula dengan ambil Formula 1 Perasa Tropikal, rasa buah-buahan kalau yang suka minum atau makan buah segar, dan kalau yang suka rasa coklat boleh ambil Formula 1 Dutch Chocolate.

Setakat ini di pasaran Malaysia ada 6 jenis perasa


1) Formula 1 Shake Cookies and Cream





Perasa ini memang paling popular sekarang, rasa sedappp macam ice cream cookies, nak bancuh pun sangat mudah, guna shaker cup pun boleh atau kalau nak sedap lagi boleh guna blender tambah dengan sama ada Susu Rendah Lemak ataupun Soya Kurang Manis.Perasa ini sangat special sebab siap ada biskut yang rangup, nak turun berat badan pun boleh mengunyah sihat lagi heheh.



2) Formula 1 Shake Dutch Chocolate





 Ramai yang suka rasa coklat kan, dari kecil kita dah biasa minum air coklat kan, kalau makan aiskrim biasanya akan order perasa coklat.Cara nak bancuh pun mudah juga boleh guna shaker cup atau blender, ramai yang suka guna air kosong jer, kalau nak sedap lagi biasalah tambah sedikit soya ataupun susu rendah lemak, sekali sekala boleh letak avocado fuhhhhh memang meleleh rasa.


3) Formula 1 Shake Cappucino




Kalau jenis yang suka sangat mengopi kopi sana sini paling bagus ambil perasa ini, pagi pagi gantikan dari minum kopi yang tinggi kaffien kepada shake cappucino, terus bertenaga dan bersemangat pagi kita.Kalau time ramadan kita biasa buat shake ini campur dengan buah kurma, nikmatttt tak terhingga lepas berbuka puasa kita.


4) Formula 1 Shake Vanilla




Perasa ini agak plain, sangat sesuai untuk yang nak rasa simple sahaja, macam adik beradik saya memang suka ambil, kalau beli ais krim pun akan order vanilla, kalau makan roti pun akan beli yang ada vanilla jugak, so bagus ambil shake vanilla terus. Kebaikan shake ini satu lagi kalau nak campur dengan buah buahan sangat mudah nak di blend sama, sebab basenya plain so kalau nak blend dengan buah pisang ker, buah naga ker atau buah mangga ker sangat boleh.


5) Formula 1 Shake Strawberry




Perasa ini sangat famous di kelab nutrisi kami, ada peminat tersendiri jugak. Cuma saya sangat syorkan tambah dengan soya atau susu rendah lemak juga ataupun nak guna jus asli pun bagus, kami biasa blend dengan oren fuhhhh sedap.Satu lagi kalau nak up lagi rasanya boleh campur dengan buah naga atau buat strawbery pun boleh.

6) Formula 1 Shake Tropical Fruits




Aroma buah buahan dan juga rasa macam pisang pun ada, sangat wangi baunya.Kalau jenis suka buah bagus ambil ini, dan yang tak suka rasa creamy macam chocolate so better pilih perasa ini.Nak campur dengan buah buahan segar pun best jugak. 


Cara Penyediaan Shake Herbalife



Shake On The Go guna Shaker Cup 





Shake guna Blender

Info Mengenai Herbalife Formula 1




Hidangan yang menyihatkan dengan 19 vitamin, mineral dan nutrien perlu dalam 6 perisa yang lazat untuk menyokong pengurusan berat badan anda.



Butiran
Shake Formula 1 meliputi soy protein soya, serat dan nutrien perlu yang membantu menyokong metabolisme, pertumbuhan pembaikan selular, dan pengeluaran. Terdapat dalam 6 perisa lazat.
Manfaat Penting
    • Hidangan sihat untuk nutrisi seimbang
    • Menguruskan berat badan, menjadi lebih sihat
    • Dapatkan 9g protein dan serat yang menyihatkan
    • Beri khasiat kepada badan anda dengan Nutrisi Selular
Penggunaan
Kisar atau bancuh 25g (2 sudu besar penuh) Formula 1 dengan 250ml susu rendah lemak atau susu soya. Cipta resipi dengan menambah buah-buahan dan ais.
Fakta Pintas
    • 9 gram protein soya yang menyihatkan dalam setiap hidangan.
    • Mengandungi antioksidan vitamin C dan E.
    • Mengandungi Aminogen®†, plus bromelain dan papain,untuk menyokong pencernaan protein.
    • Cipta resipi anda sendiri dengan menambah buah-buahan segar.
    • 0 kolesterol; 0 trans lemak.

Tiada ulasan:

Pengurusan Berat Badan ? Dr Kamarul 0162090812