Jumaat, 7 November 2008

Cara menggunakan Produk Herbalife

Salam Warahmah

Adakah anda Sudah Ada Coach yang melatih cara Pemakanan yang Sebenar? Herbalife menitikberatkan Hasil Produk, sekiranya anda sudah ada Coach saya nasihatkan bagus teruskan coaching dengan coach anda, sebab ini boleh mengelakkan double coaching dan akhirnya tidak dapat hasil yang di inginkan.Kalau anda belum ada Coach boleh hubungi saya untuk saya Latih anda untuk Pemakanan yang betul.

Pengalaman Saya Sendiri
Nie plan cara nak guna produk ini, minggu pertama perlu 2 shakes dan 1 hidangan seimbang sama ada lunch atau dinner, tapi paling baik lunch supaya mudah dihadamkan berbanding dinner.Air memang dititikberatkan dalam program ini kerana kepentingan air amatlah tinggi untuk metabolisme dan juga untuk membuang toksin daripada badan.

Air perlu sekurang-kurangnya 3 liter satu hari, tapi tak leh minum terus 3 litre sekali teguk.. nanti terperanjat buah pinggang!... so kenalah slow slow amik secawan secawan sikit sikit dari pagi sampai ker setengah jam sebelum tidur... cuma jangan banyak sangat time malam nanti kerap ke toilet tak lena tidor pulak.

Minggu pertama cuma pakai Formula 1, dan juga 3-5 kali tea mix.Tea yang pertama adalah pada awal pagi, untuk boost metabolime.. so tak derlah pagi letih nak bangun.. kalau yang ada gastrik, amiklah sekeping biskut buat alas.. ingat yer sekeping jer jangan kebas sekotak pulak heheh..Shakes tue 2 scoops Formula 1 ditambah dengan air soya ataupun jus yang asli.. jangan pakai jus kotak sebab kandungan gulanya tinggi..





Minggu kedua dan seterusnya pulak kita tambah Formula 3, kali ini nak tumpukan pembinaan Otot..so dalam shake tersebut boleh tambah 2-3 scoops untuk lelaki,1-2scoops untuk wanita.

Teruskan program ini sampai dah dapat ideal weight yang dikehendaki.Dan kalau tetiba rasa lapar paling selamat amik jer scoop tambahan dan juga tambahan shakes.. lebih baik banding mengunyah makanan snek yang sememangnya tinggi kalori, garam dan lemak.

 Kemudian lepas dah sampai target, boleh nak maintankan dengan mengambil satu shakes sahaja sehari, ada yang teruskan minum teh untuk tenaga dan kalau badan dah normal pastikan makanan dan gaya hidup kekalkan amalan yang Sihat.Herbalife bukan Ubat kurus, gaya hidup sihat sangat penting untuk Kesihatan yang Optimum dan Berpanjangan

Masa saya mula Herbalife dahulu tiada Aloevera, sekarang kita tambah Satu Gelas Aloevera Sebelum Minum Tea Mix dan Shakes, Sangat bagus untuk pencernaan dan ada Camomile yang menenangkan perut kita.
 


Khas untuk Bulan Ramadan



















Hubungi saya untuk Program Pengurusan Berat Badan, Sarapan Sihat dan Rendah GI
Dr Kamarul 0162090812 
Herbalife Independent Member

Tiada ulasan:

Pengurusan Berat Badan ? Dr Kamarul 0162090812