Selasa, 13 Mac 2012

Syukur Pada Rahmat Setiap Hari

Alhamdulillah kita diberi peluang bernafas  dan meneruskan kehidupan kita hari ini.Saya hari ini rasa amat tenang kerana bila fikirkan perjalanan hidup sekarang banyak perubahan yang amat menggembirakan berlaku setiap hari.

Semalam saya diberi peluang untuk berkongsi di Hotel Istana, Akademi Kelab Nutrisi... Saya diberi soalan CEPU EMAS hehehe.. Bila Tarikh nak jadi" PRES TEAM"?... saya jawab 22 Mac 2014... Tuan Presiden Prasad kata lambat sangat... jadi saya renung dan buat muhasabah... saya putuskan untuk awalkan setahun... jadi 22 Mac 2013 adalah tarikh untuk saya jadi presiden team bersama Isteri saya.

Kenapa President Team? Ia adalah peringkat kita akan dapat BEBAS KEWANGAN, LEBIH MASA UNTUK KELUARGA, dan LEBIH SIHAT & CERIA, Kita boleh hantar lebih ramai insan yang kita sayang menunaikan umrah dan haji.. boleh memberi zakat dan sedekah kepada mereka yang amat memerlukan..

Saya buat herbalife ini sudah masuk 3 tahun... bayangkan 3 tahun ini saya mengembara ke Korea, Singapura, Bali, Jakarta, Surabaya, Kota Kinabalu,Bangkok,Los Angeles, Hong Kong, Gold Coast dan Insya Allah Tokyo bulan Jun ini.... lagi banyak kita berjalan lagi banyak kita dapat ilmu..

Dari Segi pendapatan... Alhamdullilah lagi ramai kita bantu orang jadi sihat, lagi ramai kita bantu orang ubah gaya hidup ... lagi banyak pendapatan kita akan terima.. Rasa amat tenang berlaku setiap hari apabila kita dapat pelukan rakan rakan kelab nutrisi kita yang senantiasa mendoakan kesejahteraan hidup kita sekeluarga... itu anugerah ALLAH paling bermakna.

Hari ini saya ingin rafakkan kesyukuran kepada 3 orang guru guru saya yang telah memberi sinar harapan dan memberi peluang saya pelajari misi nutrisi ini.

1) Kak Aishah Harun (Wellness Coach)
Jurulatih saya, yang memperkenalkan nutrisi dan peluang ubah hidup kepada saya.. Tanpa usaha dan juga sokongan selama ini mungkin saya akan kekal di tahap dulu.. 125kg GEMUK.Semoga Allah merahmati....Hasilnya Turun 50kg dan Sihat Ceria Setiap Hari Alhamdulillah

2) Dr Idros Abd Hamid (Wealth Coach)
Mentor saya yang saya amat sayangi, insan yang telah memberikan inspirasi menyebabkan saya berubah, buang EGO dan sekarang FOKUS kepada kejayaan dan kegembiraan.Hasilnya Saya  berjaya nampak pelan masa depan saya, bekerja dari rumah dan perolehi pendapatan lima angka setiap bulan.. Syukur.

3) Tuan Haji Allen Peter (Spiritual Coach)
Saya syukur dapat peluang jumpa tuan haji Allen, kali pertama semasa spectacular 2009, ketika itu saya nampak WHY saya dalam misi nutrisi ini... Bayangkan ramai yang sakit diluar sana... ramai yang obesiti di luar sana.. siapa yang akan bantu mereka kalau bukan kita...Sentiasa memohon kepada Allah supaya dipermudahkan kehidupan kita dan sentiasa memohon kebahagiaan kepada keluarga kita, rakan taulan dan masyarakat.

Tiada ulasan:

Pengurusan Berat Badan ? Dr Kamarul 0162090812