Isnin, 28 Oktober 2013

Eat clean day 1- Grilled Chicken and Mix Vege Ala Granada


Menu sihat hari ini grilled chicken breast bersama mashed sweet potato, disulami tomato, cabbage dan salad ala granada



Cara Masak mudah sahaja, saya pakai pemanggang ajaib, Ayam kita pilih bahagian dada (chicken breast) saya perap menggunakan lemon, minyak zaitun, lada hitam dan sedikit garam.Bakar atas pemangang sehingga masak.

Karbohidrat saya menggunakan ubi keledek rebus yang dilenyek dan juga sayur sayur salad segar.Jaga pengambilan sos dan pencicah, gunakan sos mustard (sos biji sawi) kalau perlu.


Menu Hari ini

1) Breakfast Nutrisi Aloe , Tea Shake + Protein
2) Air Putih 4 Liter
3) Lunch seperti diatas = Grilled Chicken and Mix Vege Ala Granada
4) Shake Break selepas Senaman Petang
5) Dinner Nutrisi Aloe, Tea, Shake + Protein

Langkah pertama bagaimana untuk kita jadi lebih sihat, 80% bermula daripada Makanan.Selepas mengambil nutrisi Aloevera, Tea Mix dan Shake yang lazat setiap pagi, saya akan mengambil makanan tengahari dengan lebih seimbang.Sekarang ramai mengamalkan kaedah EAT CLEAN, yakni makanan kita perlu seimbang. kurangkan Perasa, Pengawet dan Pewarna.Kalori perlu dijaga berdasarkan jumlah Fats, Karbohidrat yang ada pada pemakanan.

Jangan risau kalau anda baru pertama kali ingin berubah, hari ini saya share apa yang saya makan dan ia amat mudah disediakan, Dapur Orang Bujang pun boleh buat, KEEP IT SIMPLE



 

Tiada ulasan:

Pengurusan Berat Badan ? Dr Kamarul 0162090812