Khamis, 6 November 2014

First Time Join Training Larian PICC

Salam Warahmah, hari ini saya ingin berkongsi pengalaman kali pertama terjebak dengan Latihan Viper Challenge.Saya dijemput oleh mentor dan sahabat baik saya Dr Idros untuk menyertai cabaran ini yang akan berlangsung pada 14-15 Mac 2015.



" Viper challenge is a 20km Obstacle Course Challenge, which is predominantly filled with man-made obstacles that will put both heart and spirit to the test. It is Asia's first and largest obstacle challenge, like no other. Imagine obstacles Designed to take you out of your comfort zone, you will enter the challenge either as an individual warrior or as part of a team...  Whichever way you enter, you will finish understanding that cooperation and teamwork will be the likely factors that will help you to get across that finish line, without it, you will find it difficult to succeed. Even individual Warriors will depend on others participating in the course alongside them for a boost at times."


Masya Allah, kena lari 20km bersama halangan! yang bestnya kita buat secara teamwork dan taglinenya "no one left behind!" hahahah.. kalau cam ni saya rasa bolehlah nak join sebab ada TEAM SUPPORT, dan ada PELUANG untuk UBAH diri dan KELUAR dari ZON SELESA!






 Kisah semalam, kami berkumpul di Restoran Ikan Bakar, depan PICC Putrajaya.First time buat warming up secara dynamic, diketuai oleh Pakar Marathon Bro Luqman.Kemudian kami dimaklumkan mengenai perjalanan training, untuk yang kali pertama 5km dan yang dah senior 8km.Saya mestilah 5km sebab FIRST TIME.

Konsepnya, larian 3 minit jalan 1 minit, kemudian sambung lagi sampai sampai.Mula mula 3 minit pertama dah mengah sebab tak reti nak guna pernafasan dengan betul, keliru dengan cara bernafas masa berenang hahaha.

Coach Luqman bantu ajar saya, tarik nafas dalam tahan 3 saat dan keluarkan nafas semula.Alhamdulillah ada kesan membuatkan saya lebih TENANG.

Perjalanan 2 km pertama daki PICC (hahaha kira bukit jugalah bagi level saya ini) sampai di atas kita disambut dengan Hujan Guruh Kilat! basah habis baju dan kasut jenama POWER saya hahah

Turun bukit best sebab badan besar ini memang rasa ringan.Saya sambung menuju ke PULLMAN PUTRAJAYA, ke MARITIM dan Naik Jambatan.Sepatutnya saya sudah patah balik ke Tempat Permulaan untuk melengkapkan 5k run pertama saya.

Masalah teknikal berlaku! Cermin mata saya kabur kena kabus dan air hujan! jadi TERPAKSA ikut orang di depan, hahahaha BRO AZHAN yang Chengelat saya bawa ke jalan 8 KM! aduii nak buat cammana hahahah.. teruskan sahaja!

Alhamdulillah saya masih hidup! sampai ke Bangunan KBS kami ambil gambar bukti sampai dan saya rasa amat tenang sebab membuat suatu perkara luar kebiasaan

Kami meneruskan sehingga sampai ke Restoran Ikan bakar dan Alhamdulillah berkat usaha ini berjaya juga FIRST TIME!

Selepas tamat latihan kami ambil herbalife recovery shake, post workout nutrition, Alhamdulillah tidur lena, bangun pagi bertenanga hari ini.

Kesimpulannya kalau kita ingin lakukan sesuatu, kita perlu ada perancangan dan kalau kita lakukan secara berkumpulan, kita akan ada rakan rakan yang dapat memberikan inspirasi, kalau saya boleh lakukan saya pasti ramai lagi yang boleh lakukan.


Hubungi saya untuk Program Pengurusan Berat Badan, Sarapan Sihat dan Rendah GI
Dr Kamarul 0162090812 
Herbalife Independent Member

Tiada ulasan:

Pengurusan Berat Badan ? Dr Kamarul 0162090812