Isnin, 3 November 2008

Kisah Sebelum Herbalife



Salam Warahmah, Salam Perkenalan.Saya Dr Kamarul, menulis blog ini sejak 2008 bagi memberi inspirasi kepada anda semua untuk berubah menjadi lebih sihat dan langsing.Saya berjaya Turun Berat Badan Saya sebanyak 50kg dan sekarang saya lebih bertenaga, ceria dan gembira setiap hari.



Tabiat Dahulu
Memang susah nak cakaplah, sebab sebelum ini Bab Makan terlalu berPANTANG.. hehehe pantang jumpa, pulak tue memang tak control langsung yang penting HALAL dan Kenyang.Daripada Selera Kampung ke Fast Food, Kepada Makanan Arab,kepada Ala Western semuanya telan.

Pulak tue sebelum ini masa jadi Mahasiswa di Timur Tengah, pernah bukak Warung khas untuk memberikan Citarasa Malaysia di Perantauan.Setiap hari ada Katering, setiap hari kena test 6 kali makan.. sepatutnya test sesudu nie test sampai sepinggan.. hahaahah



Berat Terakhir sebelum mula mengambil produk herbalife adalah 125Kg.Tahap BMI sampai 42.56, dikategorikan sebagai Obesiti Tahap 3 (Berpeluang kepada Penyakit)

Alhamdulillah sebelum memulakan Pemakanan Sihat Herbalife ini, saya tidak menghidap mana mana penyakit kronik ataupun sebarang jangkitan jangka panjang.Namun begitu sebagai penuntut perubatan, kita perlu tahu dan amalkan diet yang seimbang supaya diri dan jasmani akan menjadi sihat.


Pepatah Arab mengatakan

Aqlul Salim Fi Jismi Salim= Akal yang Sihat Perlulah diasaskan kepada Tubuh Jasmani yang sihat.

Kesedaran untuk berhijrah ini sebenarnya memang sudah lama, namun begitu sebarang perubahan yang diambil perlulah bersandarkan kepada istiqamah kita dalam melakukan sebarang perubahan yang dicapai.


Segala ketentuan adalah Milik Allah yang memberi rezeki, yang memberikan kesihatan dan penyakit, dan Ubat dan penawar yang ada di Muka Bumi Allah hanyalah usaha dan asbab.Apa pun yang dilakukan perlulah disandarkan kepada Azza Wajalla.



Hubungi saya untuk Program Pengurusan Berat Badan, Sarapan Sihat dan Rendah GI
Dr Kamarul 0162090812 
Herbalife Independent Member

2 ulasan:

TUDUNG AIN SAFIRA berkata...

ok dr mantap so jika saya nak mulakan gaya hidup sihat dgn herbylifi bagaimana tq

Dr Kamarul berkata...

Salam ramadan.. boleh contact saya atau isi form untuk keterangan lanjut

Pengurusan Berat Badan ? Dr Kamarul 0162090812