Ahad, 29 Mac 2015

Air China KLIA - Beijing (PEK) - Incheon Korea (ICN) Jun 2009

Salam Warahmah, Hari ini nak review Flight kami ke Korea, cerita lama tapi tak pernah buat entri , Kami terbang untuk menghadiri Extravaganza APAC Herbalife, 18,000 orang hadir seluruh 13 Negara pada Jun 2009.


 Hampir 30 orang dari Akademi Bina Hidup Luar Biasa Plaza Pantai berlepas ke Korea, semua kecuali saya dan Adik saya Kamaliah menaiki Pesawat Malaysia.Keputusan untuk pergi ke Korea dibuat pada saat akhir cari punya cari jumpalah Penerbangan yang kosong, Air China! hehe cuak juga kali pertama nak naik pesawat ini.

Kami dapat tempat Hadapan, dekat dengan Toilet, kelakar juga bila tengok pintunya sentiasa terbuka tertutup, tak rapat pintunya.Keadaan menjadi tragis apabila ada air toilet keluar sampai ke kawasan kabin, memang tak banyak cuma takut jer kalau tiba tiba jadi bah.Pramugara segera menguruskan keadaan dan ok bagus tenang penerbangaan hari ini.

Kami order MOML sebab ingin pastikan makanan ia Halal untuk di makan.Air China mengambil makanan makan malam dari KLIA jadi semua on board Halal.


 Saya ambil Koey Tiaw Goreng bersama Jumbo Prawn. Ada Salad dan Buah Segar.Rasa Sedap!


Kamaliah ambil Nasi Goreng, ada Udang juga tapi tak nampak sangat.Rasa ok jer tak lah grand apa.

 Selepas 8 Jam penerbangan kami sampai di Beijing Airport. Nampak macam terminal baru, ketika ini ada Pemeriksaan Ketat SARS so kami mujur dapat lepas pemeriksaan.Transit dalam 2 jam so rehat kejap sebelum penerbangan seterusnya ke Incheon Korea


Penerbangan ini sekejap sahaja dalam 1 jam, ada disediakan makanan ringan, saya mohon diberikan MOML, jadi Pramugara datang dan TAMPAL sticker Muslim, saya dah tak yakin sebab tak kan satu flight semuanya HALAL, dan sandwich kami tue sama jer dengan penumpang yang lain.So kami tak makan lah hehe, Dayah kenalah satu flight dah ngap semuanya tak pa kalau yakin go on


Alhamdulillah Sampai Airport Incheon, bersama gambar ini Hidayah dari Terengganu





Hubungi saya untuk Program Pengurusan Berat Badan, Sarapan Sihat dan Rendah GI
Dr Kamarul 0162090812 
Herbalife Independent Member

Tiada ulasan:

Pengurusan Berat Badan ? Dr Kamarul 0162090812