Selasa, 10 Mac 2015

Homemade Grill Chicken With Snow Peas Tofu

Salam Warahmah Semua.. Cuti Sekolah tidak lama lagi, mungkin ada ahli keluarga dan sahabat akan ziarah di rumah kita, apa kata kita hidangkan menu yang lebih sihat semampu kita.

 



Hari ini disebabkan kesibukan sedikit, saya masak sendiri di rumah supaya boleh selesaikan urusan Work From Home kami, dah nama pun Work From Home hehehe

Ok Mudah sahaja, Mula mula sediakan Nasi, saya pilih Brown Rice, saya masak dengan Halia, Serai dan letak minyak zaitun dan sedikit garam untuk rasa, ada aroma yang sedap bila masak.

Kemudian Ayamnya saya grill sahaja guna pemanggang ajaib, letak lada hitam minyak zaitun dan garam, serta paprika.

Sayur hari ini pakai kacang peas yang berkulit, atau panggilannya Snow Peas, Saya  masukkan juga Tofu dan masak bersama bawang, lobak merah, minyak zaitun dan guna lada sulah.Dah siap pun

Kalau anda ingin makanan EAT CLEAN boleh buatkan kuah Sup Sayur, atau gunakan Mustard Sos untuk gantikan Sos Tomato atau Sos Cili.

Selamat Menjamu Selera! Ingat Porsi makanan kita ya



Hubungi saya untuk Program Pengurusan Berat Badan, Sarapan Sihat dan Rendah GI
Dr Kamarul 0162090812 
Herbalife Independent Member


Tiada ulasan:

Pengurusan Berat Badan ? Dr Kamarul 0162090812