Selasa, 14 April 2015

Japan Day 2 Tokyo - Mount Fuji - Oshino Kakkai Village

Disclaimer = Income applicable to the individuals (or examples) depicted and not average

Salam Warahmah, Hari ini saya ingin kongsi perjalanan hari kedua kami di Jepun.Selepas Sarapan Pagi di Hotel kami bergerak ke Bas yang disediakan.Perjalan hari ini sangat panjang sebab kita akan ke Mount Fuji dan Lake Kawaguchi.

Kami disediakan Plastik untuk membuang sampah, untuk pengetahuan semua di Jepun kita dilarang membuang sampah merata rata tempat (Malaysia pun hahaha) jadi kita kena bawa sampah sendiri dalam plastik dan hanya dibuang di lokasi yang dibenarkan.Susah cari tong sampah kat jepun.Denda berat ya kalau kita sengaja buang sampah.Sebab itu Jepun sangat bersih.

Kami book seat paling belakang supaya boleh baringkan Baby Riduan, Comel kan heheh

Dr Idros sedang memberi Inspirasi kepada Dr Azfar
 Rumah rumah Tradisi Jepun yang dibina di kawasan kaki bukit dan kawasan pertanian
 Pemandangan Pertama Mount Fuji, Syukurnya dapat peluang melihat keindahan Alam ciptaan Allah
 Pokok pokok disini pun ikut Iklim Sejuk
 Sampai ke 5th Station Mount Fuji, Ada kedai dan macam macam jualan cenderamata

Gambar bersama Akademi Bina Hidup Luar Biasa

Dr Khadijah pun ada semasa Trip kali ini
 Berjalan bersama Abang Saidin
 Driver Bas kami yang sangat Peramah, siap bantu kami ambil stroller setiap kali turun naik destinasi

Asam Anggur memang Masam haha
 Kami singgah ke Owakudani Valley dan melawat Oshino Hakkai Village

Air sangat sejuk, Air Spring dari Mount Fuji
 Adat di sini kena celup tangan dan kena tahan selama 1 minit hahaha sejuk giller

Aisyah konon kononnya nak cuba rasa kesejukan kebekuan air
 Makcik ini jual buah buahan kering
 Kami ambil gambar tetapi tidak beli pun heheh
 Maklumat mengenai Tasik ini

Saya suka melihat jualan jualan yang ada di sini, sangat unik

Kita akan sambung entri ini ke Part Seterusnya, kami makan Lunch Tempura dan juga Ais Krim Wasabi